(עקרונות (עוד

ikronot

ANTIGRAVITY עקרונות היוגה האווירית

1.אמון
כמו כל דבר בחיים, ללא אמון לא נוכל להגיע רחוק. ערסל “הריסון” מתאים למשקל של כבערך 450 קילוגרמים. הירגע, נשום עמוק והאמין שהערסל יחזיק אותך, והכול יבוא הרבה יותר בקלות. אנשי צוות אנטי גרוויטי משתמשים בערסל כ-6-18 מטרים ואף נבחרו להופיע בטקס כניסתו לתפקיד של הנשיא אובמה.

2.שליטה בהתנגדות עצמית
עקרון זה חשוב במיוחד לאנשים שאפתנים מאוד ולאנשים עם רצועות שרירים רפויות. היה קשוב לגוף שלך וזכור שבשיעור הזה אתה מוערך לפי עבודתך במסגרת היכולת האישית שלך. בחר כמה קשה אתה רוצה לעבוד היום.

3. חלוקת משקל
ההבדל בין מתחילים לבין מתקדמים הוא היכולת להבין כיצד לחלק את משקל הגוף בכדי ליצור התנגדות מקסימאלית. אם אתה מרגיש שמשהו קשה מדי תחשוב כמה נקודות ממשק יש לך, הן עם הרצפה והן עם הערסל, ואילו מהן מהותיות יותר ופחות בשביל תמיכה. ברגע שתדע כיצד עושים זאת, הערסל שלך כבר יישר
אותך היטב.

4. שמירה על קו אמצע
קו האמצע הינו קו אנכי בלתי-נראה הממוקם בדיוק מתחת לשני נקודות החיבור של הערסל לתקרה. במיקום זה הכבידה תמיד מושכת כלפי מטה ולעולם לא מטלטלת. חשוב ביותר שנבין היכן גופינו והערסל נמצאים ביחס לנקודה זו בכל רגע נתון. כשאתה תלוי על הערסל, שמירה על הקו היא זו שתגרום להתנדנדות.

5. מתח לעומת רפיון
מצב של מתח מתקיים כאשר הערסל מתוח בין נקודות. מצב של רפיון מתקיים כאשר הערסל מתנדנד בחופשיות בין נקודות. בדיוק כפי שחייבים לשמור על מתח בשרירים בכדי לא ליפול, יש גם לשמור על מתח בערסל בכדי שיתמוך בכם. החוק הוא שיש לשמור על הערסל במצב מתוח ולהימנע מרפיון.

6. נקודת משען
נקודת המשען שנקראת גם נקודת האמצע של גופך היא מרכז שיווי המשקל לשמירה על יציבות. מציאת הנקודה הינה תהליך של הבחנה דקה. כמו נדנדה או מאזניים, אנו מתנדנדים בהתאם לחלוקת המשקל על כל אחד מצדי נקודת המשען.

7.חסכון בתנועה
ישנה דרך קשה ודרך קלה להגיע לכל מטרה. מטרת השיעור היא לעשות שימוש בערסל כך שתמיד תחוש תמיכה. מעבר בין תנוחות צריך לזרום, ע”י שימוש יעיל באנרגיה ומיעוט בתנועות. משה פלדנקריס ופ. מתיאס אלכסנדר חיברו שיטות שלמות סביב תורת החיסכון בתנועה. כיתת האנטי גרוויטי הינה מקום מושלם לתרגל את עקרון חשוב זה.

8.נוכחות
אנטי גרוויטי אינו רק אימון גופני אלא גם אימון נוכחות, שממקד מחדש את הנפש העסוקה; זוהי פילוסופיה שמכירה בתלות ההדדית שבין הגוף, הנפש והרוח. באימון הנוכחות תלמדו “להתחבר” יותר ולהתנתק” פחות, ולעשות שימוש בחושים כדי להפוך למודעים. תלמדו להיות המרפאים של עצמיכם על ידי הקשבה עם נוכחות.

9. התנגדות לעומת זרימה
כל עוד האדם ערני וחושב הוא נמצא בהתנגדות או זרימה. כמו נהר, אנו זורמים או נלחמים בזרם. שמירה על רוגע וזרימה משמעותה לדעת לצחוק על עצמך ולחבק את האנושיות שבך. השארות בזרימה מבטיחה הצלחה במשימה.

10. תזמון ותנופה
ספורטאים יודעים שתזמון נכון של התנועה יוצר כוח ודוחף את הגוף בקלות רבה יותר. סנכרון פעולות כמו “נענוע או קפיצה” ומשיכה או דחיפה” יוצר כוח מעולה.