אשטנגה ויניאסה יוגה

תמונה

אשטנגה ויניאסה יוגה

על שיטת האשטנגה…

השיטה מזוהה עם סרי ק. פטבהי ג'ויס (K.Pattabhi jois) אשר פיתח את השיטה ולימד אותה בעצמו עד מותו ב-2009. מגיל צעיר ובמשך שנים היה ג'ויס תלמידו של היוגי שרי טירומלאי קרישנמצ'ריה (Sri Krishnamacharya) וכיום הוא אחד ממורי היוגה הנערצים בעולם.

אשטנגה יוגה היא שיטה ופילוסופיה אינטליגנטית וטוטאלית, ובמהלך המאה ה-20 הפכה לאחת הנפוצות בעולם המערבי. היא אחת משיטות ההאטה יוגה, פילוסופיית יוגה הדוגלת בהשגת ההארה דרך המשמעת הפיזית ותרגול הגוף. פירוש השם אשטנגה יוגה בסנסקריט הוא "יוגת שמונה האיברים", כשהכוונה היא לשמונת השלבים בדרך לאיחוד אליו שואפים מתרגלי היוגה.

שיטת האשטנגה יוגה מורכבת מסדרות קבועות של רצפי תנוחות (ויניאסות), הכוללות מעבר דינאמי מתנוחה לתנוחה ושהייה קצרה יחסית בכל אחת מהתנוחות (אסאנות). האשטנגה מתאפיינת בדינאמיות גבוהה, בהתאמה מדויקת של נשימה ותנועה, במיקוד הרב ובאתגר הפיזי שהיא מציבה בפני המתרגלים. התרגול בשיטה מעניק אנרגיה רבה ורעננות, לצד תחושת תראפיה פיזית וריכוז. היא מתאימה ומומלצת לכל אחד ואחד, כולל ספורטאים וכל מי שחי בקצב אינטנסיבי.

שיעורים נלמד על פראנה; נשימת אוג'אי והאופן שבו משתמשים בה ככלי המוביל אותנו לאורכו של התרגול; חשיבות השימוש בבאנדות במהלך התרגול (האופן בואנו מחזקים את מרכז הגוף ופועלים ממנו); מהי ויניאסה וחשיבותה לזרימת התרגול בין האסאנות השונות; מהו דרישטי וההתייחסות אליו בכל אסאנה. נשים דגש על עבודה ללא כאב ועל הרפיית המאמץ, לקבל את מה שהגוף מאפשר לנו בכל רגע נתון ומשם נתקדם לאט ובאהבה

מוזמנים!